Közvélemény-kutatás

A Méltányosság Politikaelemző Központ kutatói apparátusa bármilyen hagyományos közvélemény-kutatásra vállal megbízást. Referenciaként a megrendelők betekintést kaphatnak a korábbi közvélemény-kutatásokba, melyek között akadnak érték típusúak, amik az értékszociológia eszköztárát használják, piackutatások, melyek között találhatók például a banki ügyfél-kommunikációt felmérő vizsgálatok, illetve médiaszociológiai kutatások, amelyek médiafogyasztási szokásokat éppúgy tartalmaznak, mint tetszési indexeket. A fenti referenciák a hagyományos kutatóintézetekben is használatos adatfeldolgozási  technikával  készültek.

A módszerek közül kiemelnénk a sok kutatásban elhanyagolt mintavétel fontosságát. A gyorsaság igénye, pl. rádiótelefonos interjúk, a hiányzó pótmintákkal bekerülő új megkérdezettek a hibát oly mértékben növelik, hogy a jelentős összegért megrendelt közvélemény-kutatás hibahatára igen magassá válik. Az MPK a reprezentativitás érdekében a megrendelővel egyeztet, és részletezi, hogy milyen típusú reprezentativitás ajánlható egy kutatáshoz. A „reprezentativitás” sokat használt fogalma ugyanis kevésbé homályos, ha tudjuk, mire vonatkozóan kapunk reprezentatív  eredményt.

Letölthető dokumentumok:

Miért A magyar jobboldal természetrajza Köztes demokrácia A nyugattalan Magyarország